Som led i et større projekt har 1b, 2a og 2i arbejdet med innovative ideer til Røde Kors-kampagner.
Tirsdag den 29.3 var klasserne så på en vidensmesse på Frederiksberg, hvor hele 46 ideer fra forskellige uddannelsesinstitutioner kæmpede om priserne.
Dommerne var strenge og kampen hård. Selveste Anders Ladekarl, generalsekretær for Røde Kors, havde taget plads i dommerpanelet.
Det lykkedes Amalie, Ann-Cecilie, Linnea, Michala, Monica og Niklas fra 2a at vinde publikumsprisen: Et flot bevis og 1500 kr. til at donere til et Røde Kors-projekt.
Deres innovative ide var folkefest i Fælledparken med et kæmpe lærred til at male på. Ideen havde de smukt illustreret ved en minimodel af festpladsen og muligheden for at male på et lærred.
Men i det hele taget havde NAG mange spændende og innovative ideer med på vidensmessen. Også ideen om at støtte Røde Kors ved køb af øl- og sodavandsflasker med Røde Kors-logo havde dommerne et godt øje til, og de nåede også hele vejen til semifinalen.