Erhvervsøkonomi på NAG

Erhvervsøkonomi på Nærum er et valgfag på C-niveau. Vi arbejder med teorier udviklet på bl.a. Harvard, og er derfor i høj grad et studieforberedende fag i det omfang, du vil læse videre inden for området.
Erhvervsøkonomi C beskæftiger sig med forskellige perspektiver på at forstå virksomheder, herunder kernestofområderne virksomheden og dens omverden (forretningsmodeller og rammevilkår), strategi (konkurrenceforhold, positionering, valg af konkurrence- og vækststrategi), marketing (branding, kundesegmentering og marketing mix), økonomi (årsrapporten, regnskabsanalyse) samt organisation og ledelse (organisationsstruktur, ledelsesteori og motivationsteori).
Derudover afslutter man med et projekt inden for et af temaerne Startup-virksomheden, Den bæredygtige virksomhed eller Den socialøkonomiske virksomhed."
Sammenhængskraften i faget er din teoretiske viden, som du får mulighed for at anvende i forbindelse med hverdagens erhvervshistorier eller fiktive cases.
I nyhedsoversigten til højre her på siden kan du se, hvad vi laver i faget på NAG
Læreplan for Erhvervsøkonomi HER
Undervisere

Claus Nexøe (CN)
Samfundsfag og Erhversøkonomi

Kasper Damgaard Johansen (kdj)
Samfundsfag, Erhvervsøkonomi & Innovation