Bruuns Bazaar stillede mandag 61 erhvervsøkonomielever opgaven at få skildt det to produktlinier Bruuns Bazaar og bzr ad i kundernes bevidsthed. Eleverne skulle løse opgaven ved anvendelse af Sociale Medier.
Bruuns Bazaar vil gerne at deres mærke bzr optræder i de unges bevidsthed som et mærke de skal efterspørge, mens Bruuns Bazaar mærket i langt højere grad henvender sig til den lidt ældre gruppe. Eleverne fra NAG skulle altså lave en kampagne for Bruuns Bazaar ved anvendelse af de sociale medier og skulle så sidst på dagen pitche den for dommerne, der dels var Mikkel fra Wemind, Tobias fra Bruuns Bazaar og så klassernes erhvervsøkonomilærere.
Straks fra morgenstunden var der i dramasalen dækket op til arbejde i grupper og foredrag. Mikkel Marius Winther fra firmaet Wemind fortalte eleverne om strategisk anvendelse af Sociale Medier i erhvervsøkonomisk øjemed. Dvs hvordan kan virksomheder anvende disse medier i strategisk øjemed.
Klokken 11 efter oplæg og afklarende spørgsmål gik elevern i gang med den såkaldt Kreative fase i KIE modellen. En fase hvor eleverne ikke må anvende ide-dræbere og ikke sig nej, men i langt højere grads skulle sige ja og spørge ind til hinandens farverige forslag.
I løbet af eftermiddagen efter en skøn lasagne fra Tines kantine, gik eleverne i gang med at kredse ind hvad deres forskellige ideer ville kunne i virkeligheden og hvilken af ideerne eller bare en enkelt der kunne bære et samlet løsningskoncept.
Det hold der vandt foreslog Bruuns Bazaar at lave et Design Spil på Facebook.