”Hvis jeg ikke havde fået sedlen med det lille benspænd, så havde jeg nok slet ikke fået ideen, det var faktisk sjovt at prøve noget helt anderledes”
Så positivt udtalte gymnasielærer Karen Gøtzsche-Larsen sig efter at have medvirket i Rum og Lærings inspirationsdag, hvor en del af undervisningen blev brudt af en lille opgave, som alle lærere modtog fredag morgen. Formålet med opgaven var at få brudt med de daglige rutiner, skabe energi, nye ideer og få inspiration fra hinanden. Gøtzsche-Larsen havde trukket opgaven at udføre en undervisningssekvens på mosaikken i agoraen. Opgaven blev løst med post-it, som blev spredt ud over mosaikken, hvor matematiske funktioner skulle parres sammen.
Eleverne var lige så begejstrede som underviseren overfor opgaven, hvor de blandt andet fremhævede, at det var sjovt at prøve noget nyt. Eleverne var også selv med til styre slagets gang, da de alle havde fået til opgave at overtale underviseren til at lave en NAG Brain Breaker uden for lokalet.
Dagen blev afsluttet med at samle fælles refleksioner på en stor poster formet som et påskeæg ved lærerværelset. Her kunne der blandt andet læses om walk 'n talks, forskellige måder at bruge post-it på og meget mere. Alt i alt en meget interessant dag, der var med skabe fokus på de didaktiske mål.
På vegne af Rum og Læring
Anders Larsen (ALA)