Den 1 februar blev 3.k’s dansk modul pludselig afbrudt midt i en diskursanalyse, da rektor og Jacob Sølgaard kom og overbragte den glædelige nyhed om, at Sissel, Rasmus og Vitus fra klassen havde vundet Cybermissionen 2022 i kategorien mission 4 – VDP.
Cybermissionen er en national konkurrence, som undervisningsministeriets styrelse for IT og læring (STIL) afholder. Formålet er, at de deltagende elever på en innovativ og lærerig måde får viden om aktuelle og virkelighedsnære it-sikkerhedsudfordringer, som de søger løsninger på.
Cybermissionsprojektet var koblet til 2022 udgaven af Hackathon, hvor Sissel, Rasmus og Vitus fra 3.k - i samarbejde med en elev fra Ordrup Gymnasium – løste deres opgave så godt, at STIL vurderede det som den bedste løsning.
Begrundelsen for, at gruppen vandt, var, at de udviste en god forståelse for emnet og havde løst missionen meget tilfredsstillende. De gav en klar og præcis præsentation af deres arbejde med missionens fire trin, og kom således både omkring præsentation af problemstillingen, deres research og deres designvalg. Gruppen udviste en god forståelse for, hvilke sårbarheder en virksomhed kan have, hvilket også har gjort dem i stand til at præsentere et meget gennemarbejdet forslag til en VDP (Vulnerability Disclosure Program). Gruppen har tilmed arbejdet videre med deres løsning og præsenterer en hjemmeside, hvor deres idé er et spændende bud på, hvordan deres VDP kan være med til at styrke digital sikkerhed i flere virksomheder.
En del af præmien er en halvdagskonference på Aalborg Universitet – København til april for hele 3.k, hvor der også vil være præmieoverrækkelse.
- Forside
- Om NAG
- Om NAG
- Rektor
- Mission
- Kerneværdier
- Vision
- Pædagogisk arbejde
- Projekt Sprog i Science
- Projekt Sprog i Science
- Biologi og Fransk genterapi
- Biologi og Fransk Livsstilssygdom
- Biologi og Tysk stamceller
- Biologi og Tysk krop og sundhed
- Biologi og Tysk sauerkrat
- Biologi og Tysk alkohol
- Kemi og Tysk oetker
- Fysik og Spansk solenergi
- Fysik og Tysk unterleuten
- Bilogi og Tysk zukunft
- Informatik og Tysk SoMe
- Studieforhold
- Studieforhold
- Besøgsdage
- Ansøgning og optagelse
- Adgangskrav
- Studieretningshæfte 2025
- Ændring af fag
- NAG Fag
- Studiecafé
- NAG Talentudvikling
- Studie- og ordensregler
- Fravær
- Karakter- og eksamensklager
- Ferieplan 2024-2025
- Ferieplan 2025-2026
- Studievejledningen på NAG
- SPS - Specialpædagogisk støtte
- Læse- og matematikvejledning
- Studievalg København
- Undervisningsmiljø
- Mentorordning
- Team Danmark
- NAG Kompetenceplan
- Flerfaglige forløb
- Whistleblowerordning- elever
- Personale
- Mere Info
- Galleri
- Bibliotek
- Værktøjer
- Nyheder
- Kontakt
- English