I forbindelse med anskaffelsen af en 3D printer udskrev skolen for nylig en lille hurtig konkurrence om dens muligheder.
"Det var ikke meningen, at der skulle laves revolutionerende opfindelser," fortæller underviser i innovation på NAG, Piet Forrest, om konkurrencen. "Det drejer sig om at komme igang med at tænke i processen fra ide over design til fysisk virkelighed."
Vinderen blev Peter Daniel Tejl Stæhr fra 3.x for de gode faglige argumenter og velgennemførte projekt fra tegning til 3D printning.
"Ser vi på de fag der findes i dag, handler de fleste om teori, og de klarer sig udmærket med virtuelle præsentationer. Der er dog ét fag hvor man fra tid til anden må gå fysisk til værks: Fysik - mere specifikt eksperimentel fysik. 3D print tillader elever at bygge udstyr til at teste omverdenen med," siger Peter om sit arbejde med den nye 3D printer på skolen.
Peter designede og printede en lille elastik-katapult i tre dele. Den var opfundet i forvejen, men Peter beherskede på fornem vis processen. Resultatet og printeren kan ses på bilederne forneden.